Ekonomi

Sainsbury’s CEO’su Tüketici Rahatlığı İçin İngiltere Bütçesini Bekliyor

Sainsbury’s CEO’su Simon Roberts, İngiltere’de tüketici harcamalarının, özellikle zorunlu olmayan ürünlerde, yeni İşçi Partisi hükümetinin vergi ve harcama planlarını netleştirmesine ve faiz oranlarının daha da düşmesine kadar muhtemelen artmayacağını belirtti. Enflasyondaki düşüşe, yükselen ücretlere ve güçlü istihdam rakamlarına rağmen, İngiliz alışveriş yapanlar önemli alımlar konusunda tereddüt ediyor.

İngiltere perakende sektöründe 35 yılı aşkın deneyime sahip olan Roberts, tüketicilerin gelecekteki ekonomi politikaları konusunda netlik aradığını belirtti. Bu görüş, Başbakan Keir Starmer’ın İngiltere’nin karşı karşıya olduğu ekonomik zorluklar ve 30 Ekim’deki yaklaşan bütçede olası vergi artışları hakkındaki yorumlarının ardından tüketici güvenindeki düşüşle pekişti.

Anketler, perakendeciler için kritik öneme sahip olan Noel sezonu öncesinde tüketici harcamaları için karamsar bir tablo çiziyor. İngiltere gıda pazarında %15’in üzerinde paya sahip olan Sainsbury’s, satışlarının önemli bir kısmının gıda dışı ürünlerden gelmesi nedeniyle bir düşüşe karşı özellikle hassas durumda.

CEO, hane halkı harcamaları için düşük faiz oranlarının önemini ve net bir bütçeye duyulan ihtiyacı vurguladı. Bu düşüncelerini, şirketin Argos, Habitat ve Tu giyim markalarının yanı sıra geniş bir yelpazede gıda ürünleri sunan Cobham’daki amiral gemisi süpermarketini tanıtırken paylaştı.

Bank of England’ın, Eylül ayında temel faiz oranını %5’te tutmasının ardından Kasım ayında borçlanma maliyetlerini düşürmesi bekleniyor. Ekonomik belirsizliklere rağmen Roberts, son üç yıldır İngilizlerin tatil harcamalarında yiyecek ve içeceğe öncelik verdiğini belirterek Noel satışları konusunda iyimser.

Roberts, Sainsbury’s’in evde yemek yeme eğiliminin artması, tek noktadan alışveriş kolaylığı ve değere odaklanma gibi tatil sezonundaki temel tüketici trendlerini yakalamak için iyi bir konumda olduğuna inanıyor. Onun liderliğinde şirket, son bir yılda %16’lık bir hisse senedi fiyatı artışı gördü. Bu artış, temel ürünlerde indirim marketleriyle fiyat eşleştirme ve Nectar sadakat programını geliştirme stratejisinin yanı sıra maliyet düşürme önlemleriyle desteklendi.

Ayrıca, Sainsbury’s’in mülkleri üzerindeki vergi yükünün neredeyse faaliyet karına eşit olması nedeniyle hükümetin işletme vergilerini yeniden düzenleme sözünü yerine getirmesinin aciliyetini vurguladı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu